Ugrás a fő tartalomhoz Ugrás az elérhetőséghez

Településrendezési követelményekkel kapcsolatos tájékoztatás

Ügy megnevezése: Településrendezési követelményekkel kapcsolatos tájékoztatás iránti kérelem

Eljáró hatóság: az önkormányzat
Ügyintézés helye: Polgármesteri Hivatal


1. Az ügy rövid leírása

A települési önkormányzat a vonatkozó jogszabályok alapján gondoskodik az egyes ingatlanokkal kapcsolatos településrendezési követelményekről szóló tájékoztatás biztosításáról.
A tájékoztatás kiterjed különösen az ingatlan övezeti besorolására, a beépíthetőség feltételeire, az építési lehetőségekre és korlátozásokra, valamint az alkalmazandó helyi építési előírásokra.


2. Az eljárás megindítása

Az eljárás kérelemre indul.

A kérelmet az ügyfél az alábbi módokon nyújthatja be:

  • személyesen a Polgármesteri Hivatalban,

  • postai úton,

  • elektronikus úton


3. A kérelem kötelező adattartalma

  • a kérelmező neve és lakcíme/székhelye,

  • kapcsolattartási adatok,

  • az érintett ingatlan címe és helyrajzi száma,

  • a kért tájékoztatás tárgya (pl. beépíthetőség, övezeti besorolás, építési korlátozások),

  • a kérelem kelte és aláírása.


4. Csatolandó dokumentumok

  • meghatalmazás, amennyiben a kérelmet nem az ingatlan tulajdonosa nyújtja be,

  • egyéb, a kérelem elbírálásához szükséges iratok (ha relevánsak).


5. Az eljárás menete

Az önkormányzat:

  • megvizsgálja a kérelem teljességét,

  • szükség esetén hiánypótlásra hívja fel az ügyfelet,

  • a hatályos településrendezési és építési szabályok alapján elkészíti a tájékoztatást,

  • a tájékoztatást írásban megküldi a kérelmező részére.


6. Ügyintézési határidő

Az ügyintézési határidő 30 nap.


7. Illeték- és díjfizetés

Az eljárás illeték- és díjmentes, amennyiben az önkormányzati rendelet eltérően nem rendelkezik.


8. Vonatkozó jogszabályok


Ez az ügymenetleírás tájékoztató jellegű, honlapon történő közzététel céljára készült, nem minősül jogi tanácsnak.

Minden jog fenntartva © 2024 - 2025 Sülysáp Város