Méltányossági (fizetési könnyítési, adómérséklési) kérelem
Ügy megnevezése: Méltányossági (fizetési könnyítési, adómérséklési) kérelem
Eljáró hatóság: a jegyző
Ügyintézés helye: Polgármesteri Hivatal
1. Az ügy rövid leírása
A jegyző feladata az adófizetési kötelezettségek teljesítésének elősegítése érdekében méltányossági kérelmek elbírálása, beleértve a fizetési könnyítést és az adómérséklést. A kérelem célja, hogy az adózó pénzügyi nehézségei miatt átmeneti támogatást, részletfizetést vagy adócsökkentést kapjon.
2. Az eljárás megindítása
Az eljárás a kérelem benyújtásával indul.
A kérelmet az ügyfél nyújthatja be:
-
személyesen a Polgármesteri Hivatalban,
-
postai úton,
-
elektronikus úton (kizárólag Ügyfélkapu/Cégkapu útján; e-mailben történő benyújtás nem lehetséges).
3. A kérelem kötelező adattartalma
-
kérelmező neve, lakcíme/székhelye, adóazonosító jele,
-
kérelem típusa (fizetési könnyítés, adómérséklés),
-
indokolás a kérelemre,
-
adóév(ek) megjelölése,
-
kérelmező aláírása.
4. Csatolandó dokumentumok
-
jövedelem- és vagyoni viszonyokat igazoló dokumentumok,
-
tulajdoni lap másolata, ha releváns,
-
egyéb, a méltányossági kérelem elbírálásához szükséges okiratok.
5. Az eljárás menete
A jegyző:
-
ellenőrzi a kérelem adattartalmát,
-
szükség esetén hiánypótlásra hívja fel az ügyfelet,
-
vizsgálja az adózó pénzügyi helyzetét,
-
dönt a kérelemről és intézkedik a fizetési könnyítés vagy adómérséklés végrehajtásáról,
-
a döntésről az ügyfelet írásban értesíti.
6. Ügyintézési határidő
-
30 nap
7. Illeték- és díjfizetés
Az eljárás illeték- és díjmentes.
8. Jogorvoslat
A jegyzői döntés ellen az általános közigazgatási jogszabályok szerint fellebbezés nyújtható be.
9. Vonatkozó jogszabályok
-
2016. évi CL. törvény az általános közigazgatási rendtartásról (Ákr.)
-
Sülysáp Város Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2019. (XI. 15.) rendelete a helyi adókról
Ez az ügymenetleírás tájékoztató jellegű, honlapon történő közzététel céljára készült, nem minősül jogi tanácsnak.