Ugrás a fő tartalomhoz Ugrás az elérhetőséghez

Méltányossági (fizetési könnyítési, adómérséklési) kérelem

Ügy megnevezése: Méltányossági (fizetési könnyítési, adómérséklési) kérelem

Eljáró hatóság: a jegyző

Ügyintézés helye: Polgármesteri Hivatal


1. Az ügy rövid leírása

A jegyző feladata az adófizetési kötelezettségek teljesítésének elősegítése érdekében méltányossági kérelmek elbírálása, beleértve a fizetési könnyítést és az adómérséklést. A kérelem célja, hogy az adózó pénzügyi nehézségei miatt átmeneti támogatást, részletfizetést vagy adócsökkentést kapjon.


2. Az eljárás megindítása

Az eljárás a kérelem benyújtásával indul.

A kérelmet az ügyfél nyújthatja be:

  • személyesen a Polgármesteri Hivatalban,

  • postai úton,

  • elektronikus úton (kizárólag Ügyfélkapu/Cégkapu útján; e-mailben történő benyújtás nem lehetséges).


3. A kérelem kötelező adattartalma

  • kérelmező neve, lakcíme/székhelye, adóazonosító jele,

  • kérelem típusa (fizetési könnyítés, adómérséklés),

  • indokolás a kérelemre,

  • adóév(ek) megjelölése,

  • kérelmező aláírása.


4. Csatolandó dokumentumok

  • jövedelem- és vagyoni viszonyokat igazoló dokumentumok,

  • tulajdoni lap másolata, ha releváns,

  • egyéb, a méltányossági kérelem elbírálásához szükséges okiratok.


5. Az eljárás menete

A jegyző:

  • ellenőrzi a kérelem adattartalmát,

  • szükség esetén hiánypótlásra hívja fel az ügyfelet,

  • vizsgálja az adózó pénzügyi helyzetét,

  • dönt a kérelemről és intézkedik a fizetési könnyítés vagy adómérséklés végrehajtásáról,

  • a döntésről az ügyfelet írásban értesíti.


6. Ügyintézési határidő

  • 30 nap


7. Illeték- és díjfizetés

Az eljárás illeték- és díjmentes.


8. Jogorvoslat

A jegyzői döntés ellen az általános közigazgatási jogszabályok szerint fellebbezés nyújtható be.


9. Vonatkozó jogszabályok


Ez az ügymenetleírás tájékoztató jellegű, honlapon történő közzététel céljára készült, nem minősül jogi tanácsnak.

Minden jog fenntartva © 2024 - 2025 Sülysáp Város