Ugrás a fő tartalomhoz Ugrás az elérhetőséghez

Földhasználat tényének igazolása

Ügy megnevezése: Földhasználat tényének igazolása
Eljáró hatóság: a jegyző
Ügyintézés helye: Polgármesteri Hivatal


1. Az ügy rövid leírása

A jegyző hatáskörébe tartozik a földhasználat tényének igazolása a 2007. évi XVII. törvény 44. § (7) bekezdés j) pontja alapján.

Az igazolás hatósági bizonyítványnak minősül, amely azt tanúsítja, hogy a kérelmező az adott mező- és erdőgazdasági hasznosítású földrészletet ténylegesen használja. Az igazolás kizárólag akkor adható ki, ha a 44. § (7) bekezdés a)–i) pontjaiban meghatározott jogcímek egyike sem áll fenn, és az ingatlan-nyilvántartás más módon nem tartalmaz adatot a földhasználatról.


2. Az eljárás megindítása

Az eljárás kérelemre indul.

A kérelmet az ügyfél nyújthatja be:

  • személyesen a Polgármesteri Hivatalban,

  • postai úton,

  • elektronikus úton (kizárólag Ügyfélkapu/Cégkapu útján; e-mailben történő kérelembenyújtás nem lehetséges).


3. A kérelem kötelező adattartalma

  • a kérelmező neve, lakcíme,

  • az érintett földrészlet címe és helyrajzi száma,

  • a földhasználat kezdő időpontja és jellege,

  • nyilatkozat arról, hogy a 2007. évi XVII. törvény 44. § (7) bekezdés a)–i) pontjaiban szereplő jogcímek nem állnak fenn,

  • a kérelem célja (pl. földforgalmi eljárásban történő felhasználás),

  • a kérelmező aláírása.


4. Csatolandó dokumentumok

A kérelemhez – haszonbérleti vagy egyéb írásba foglalt használati szerződés hiányában – csatolni kell különösen:

  • tanúnyilatkozatot a földhasználat tényleges fennállásáról, vagy

  • egyéb, a földhasználat tényét alátámasztó okiratokat, nyilatkozatokat.


5. Az eljárás menete

A jegyző:

  1. ellenőrzi a kérelem és a csatolt dokumentumok adattartalmát,

  2. szükség esetén hiánypótlásra hívja fel az ügyfelet,

  3. a rendelkezésére álló nyilvántartási adatok és a benyújtott iratok alapján megállapítja a földhasználat tényleges fennállását,

  4. hatósági bizonyítványként kiállítja a földhasználat tényének igazolását, vagy – jogszabályban meghatározott esetben – annak kiadását megtagadja,

  5. a döntésről az ügyfelet írásban értesíti.


6. Ügyintézési határidő

A hatósági bizonyítvány kiadására irányuló eljárás ügyintézési határideje 8 nap.


7. Illeték- és díjfizetés

Az eljárás illeték- és díjmentes.


8. Vonatkozó jogszabályok


Ez az ügymenetleírás tájékoztató jellegű, honlapon történő közzététel céljára készült, nem minősül jogi tanácsnak.


Minden jog fenntartva © 2024 - 2025 Sülysáp Város