Székhely, telephely, egyéb ipar- és kereskedelmi nyilvántartásban szereplő bejegyzés, valamint 3,5 t meghaladó össztömegű jármű tárolási hely igazolási kérelem
Ügy megnevezése: Székhely, telephely, egyéb ipar- és kereskedelmi nyilvántartásban szereplő bejegyzés, valamint 3,5 t meghaladó össztömegű jármű tárolási hely igazolási kérelem
Eljáró hatóság: a jegyző
Ügyintézés helye: Polgármesteri Hivatal
1. Az ügy rövid leírása
A gazdálkodó szervezetek és egyéni vállalkozók részére – jogszabályi kötelezettség vagy hatósági eljárás során – igazolás adható ki a székhelyre, telephelyre, egyéb ipar- és kereskedelmi nyilvántartásban szereplő bejegyzésre, továbbá a 3,5 tonnát meghaladó megengedett legnagyobb össztömegű jármű tárolási helyére vonatkozóan.
Az igazolás célja különösen más hatósági eljárások (pl. közlekedési, adóhatósági, cégeljárás), valamint nyilvántartási kötelezettségek teljesítése.
2. Az eljárás megindítása
Az eljárás kérelemre indul.
A kérelmet az érintett gazdálkodó szervezet, egyéni vállalkozó, illetve meghatalmazottja nyújthatja be:
-
személyesen a Polgármesteri Hivatalban,
-
postai úton,
-
elektronikus úton (kizárólag Ügyfélkapu/Cégkapu útján; e-mailben történő kérelembenyújtás nem lehetséges).
3. A kérelem kötelező adattartalma
A kérelemnek tartalmaznia kell különösen:
-
a kérelmező nevét, székhelyét/lakcímét,
-
cégjegyzékszámot vagy nyilvántartási számot (egyéni vállalkozó esetén),
-
az igazolás tárgyát (székhely, telephely, egyéb bejegyzés, járműtárolási hely),
-
az érintett ingatlan címét és helyrajzi számát,
-
3,5 t feletti jármű esetén a jármű(vek) megjelölését (rendszám, típus),
-
az igazolás felhasználásának célját.
4. Csatolandó dokumentumok
A kérelemhez szükség szerint csatolni kell:
-
az ingatlan használatára jogosító okiratot (tulajdoni lap, bérleti szerződés, használati megállapodás),
-
a tulajdonos írásbeli hozzájárulását (amennyiben a kérelmező nem tulajdonos),
-
3,5 t feletti jármű tárolása esetén a tárolás jogszerűségét igazoló dokumentumokat,
-
meghatalmazást (ha a kérelmet nem a jogosult nyújtja be).
5. Az eljárás menete
A jegyző:
-
megvizsgálja a kérelem és a csatolt dokumentumok megfelelőségét,
-
szükség esetén hiánypótlásra hívja fel a kérelmezőt,
-
indokolt esetben helyszíni ellenőrzést tarthat,
-
az adatok egyezősége esetén az igazolást kiadja, vagy elutasítás esetén döntést hoz.
6. Ügyintézési határidő
Az ügyintézési határidő az általános közigazgatási rendtartás szabályai szerint 8 nap.
7. Illeték- és díjfizetés
Az eljárás illetékköteles, az illeték mértékét külön jogszabály határozza meg.
8. Jogorvoslat
A jegyző döntésével szemben az általános közigazgatási rendtartás szabályai szerint jogorvoslatnak van helye.
9. Vonatkozó jogszabályok
-
az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény (Ákr.)
-
a kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről szóló 210/2009. (IX. 29.) Korm. rendelet
-
Sülysáp Város Önkormányzatának vonatkozó hatályos rendeletei
Az ügymenetleírás tájékoztató jellegű, honlapon történő közzététel céljára készült, nem minősül jogi tanácsnak.