Ugrás a fő tartalomhoz Ugrás az elérhetőséghez

Működési engedélyköteles kereskedelmi tevékenység adataiban bekövetkezett változás bejelentése

Ügy megnevezése: Működési engedélyköteles kereskedelmi tevékenység adataiban bekövetkezett változás bejelentése
Eljáró hatóság: a jegyző
Ügyintézés helye: Polgármesteri Hivatal


1. Az ügy rövid leírása

A működési engedélyköteles kereskedelmi tevékenységet folytató kereskedő köteles a működési engedély iránti kérelem kötelező adattartalmában bekövetkezett bármely változást haladéktalanul bejelenteni a tevékenység helye szerint illetékes jegyzőnek.

A bejelentés célja, hogy a működési engedély és az önkormányzati nyilvántartás a mindenkori valós állapotot tükrözze.

Vendéglátó üzlet esetében a 22.00 és 6.00 óra közötti nyitvatartásra külön helyi szabályok vonatkoznak.


2. Az eljárás megindítása

Az eljárás bejelentésre indul.

A bejelentést az üzlet üzemeltetője (kereskedő) nyújthatja be:

  • személyesen a Polgármesteri Hivatalban,

  • postai úton,

  • elektronikus úton (kizárólag Ügyfélkapu/Cégkapu útján; e-mailben történő bejelentés nem lehetséges).


3. A bejelentés kötelező tartalma

A bejelentésnek tartalmaznia kell különösen:

  • a kereskedő nevét, székhelyét/lakcímét,

  • az üzlet megnevezését és címét,

  • a működési engedély számát,

  • a megváltozott adat(ok) pontos megjelölését és a változás időpontját,

  • a változást alátámasztó okiratokat (pl. cégkivonat, bérleti szerződés módosítása).

Bejelentési kötelezettség terheli a kereskedőt különösen az alábbi adatok változása esetén:

  • az üzemeltető személyében bekövetkezett változás,

  • az üzlet elnevezése,

  • az üzlet használatának jogcíme,

  • a folytatott tevékenység köre,

  • az üzlet nyitvatartási ideje.


4. Az eljárás menete

A jegyző a bejelentés alapján:

  • megvizsgálja a bejelentés adattartalmát és mellékleteit,

  • szükség esetén hiánypótlásra hívja fel a bejelentőt,

  • a változást nyilvántartásba veszi,

  • indokolt esetben a működési engedélyt módosítja vagy új engedélyt ad ki,

  • a megtett intézkedésről a bejelentőt írásban értesíti.

Amennyiben a bejelentett változás a vendéglátó üzlet 22.00 és 6.00 óra közötti nyitvatartását érinti, az általános adatmódosításon túl külön, indokolt írásbeli kérelem benyújtása szükséges.

A vendéglátó üzletek nyitvatartási rendjének szabályozásáról szóló 7/2008. (IV. 3.) önkormányzati rendelet 4. § (1) bekezdése alapján a polgármester – a Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság véleményének megismerését követően – az üzemeltető indokolt írásbeli kérelme alapján, a lakókörnyezet nyugalmát biztosító feltételek kikötésével eseti alkalomra vagy meghatározott időszakra, de legfeljebb egy év időtartamra terjedően egyedi nyitvatartási rendet engedélyezhet.


5. Ügyintézési határidő

A bejelentés feldolgozása az általános közigazgatási rendtartás szabályai szerint történik, az ügyintézési határidő 8 nap.


6. Illeték- és díjfizetés

Az eljárás illeték- és díjmentes.


7. Jogorvoslat

A jegyző intézkedésével vagy döntésével szemben az általános közigazgatási rendtartás szabályai szerint jogorvoslatnak van helye, amennyiben hatósági döntés születik.


8. Vonatkozó jogszabályok

  • az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény (Ákr.), különösen a 35–37. § és a 80–85. §

  • a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény, különösen a 6–7. §

  • a kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről szóló 210/2009. (IX. 29.) Korm. rendelet, különösen a működési engedély módosítására vonatkozó rendelkezések

  • a vendéglátó üzletek nyitvatartási rendjének szabályozásáról szóló 7/2008. (IV. 3.) önkormányzati rendelet, különösen a 4. § (1) bekezdés

  • Sülysáp Város Önkormányzatának vonatkozó hatályos rendeletei


Az ügymenetleírás tájékoztató jellegű, honlapon történő közzététel céljára készült, nem minősül jogi tanácsnak.

Minden jog fenntartva © 2024 - 2025 Sülysáp Város