PVB feladatai, hatáskörei
1. A Bizottság általános feladatai:
1.1. Előkészítik a Képviselő-testület döntéseit, szervezik és ellenőrzik a döntések végrehajtását.
1.2. Elkészítik a Képviselő-testület által meghatározott előterjesztéseket.
1.3. A Képviselő-testület által meghatározott előterjesztéseket előzetesen véleményezik és a bizottság állásfoglalását a testület elé terjesztik.
1.4. Folyamatosan figyelemmel kísérik a feladatkörükhöz tartozó új jogszabályok megjelenését.
1.5. Javaslatot tesznek a Képviselő-testület munkatervére.
1.6. Javaslatot tesznek az önkormányzat által alapított kitüntetések adományozására.
1.7. Gondoskodnak a lakosság folyamatos tájékoztatásáról, a bizottsági tevékenység ismertetéséről.
2. Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottság sajátos feladatai:
2.1. Részt vesz a Képviselő-testület pénzügyi igazgatási döntéseinek előkészítésében.
2.2. Gyakorolja a képviselő-testület által rá átruházott hatásköröket.
2.3. Közreműködik a helyi költségvetési és az átmeneti gazdálkodást szabályozó rendeletek, valamint a zárszámadás előkészítésében.
2.4. Véleményezi az éves költségvetési javaslatot és a végrehajtásáról szóló féléves, éves beszámoló tervezeteit.
2.5. Véleményezi az éves költségvetési bevételek alakulását, különös tekintettel a saját bevételekre, a vagyoni helyzet alakulását, értékeli az azt előidéző okokat.
2.6. Vizsgálja a hitelfelvétel indokait és gazdasági megalapozottságát, ellenőrizheti a pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend és bizonylati fegyelem érvényesítését.
2.7. Véleményezi a vállalkozásban való önkormányzati részvételt célzó testületi előterjesztéseket.
2.8. Ellenőrzi a költségvetés végrehajtását.
2.9. Ellenőrizheti a pénzkezelési szabályzat megtartását, a bizonylati rend és bizonylati fegyelem érvényesülését.
2.10. Véleményezi a pénzeszközök átcsoportosítására, a pénzmaradvány és a tartalék felhasználására vonatkozó előterjesztéseket.
2.11. Ellátja az önkormányzati vagyon hasznosításával kapcsolatos feladatokat, a Képviselő-testület rendelete szerint.
2.12. Részt vesz a helyi adókról szóló rendelet kidolgozásában.
2.13. Közreműködik a Képviselő-testület ciklusra szóló gazdasági programjának előkészítésében, illetve annak végrehajtásában.
2.14. Rendszeres kapcsolatot tart a bizottság munkáját a Polgármesteri Hivatalból közvetlenül segítő Adó- és Pénzügyi Iroda vezetőjével.
2.15. Közreműködik az önkormányzati rendeletek előkészítésében.
2.16. Kétévenként felülvizsgálja az önkormányzati rendeletek hatályosságát és javaslatot tesz azok módosítására, kiegészítésére vagy hatályon kívül helyezésére.
2.17. Részt vesz a hivatal szervezeti tagozódásának kialakításában, javaslatot tesz a hivatal munka és félfogadási rendjére.
2.18. Véleményezi az önkormányzat által kötött szerződéseket, megállapodásokat, figyelemmel kíséri azok megvalósulását.
2.19. Figyelemmel kíséri az önkormányzat jogvitáit.
2.20. Javaslatot tesz a polgármester bérének és jutalmának megállapítására.
2.21. Ellátja a vagyonnyilatkozatok nyilvántartásával, ellenőrzésével és vizsgálatával kapcsolatos feladatokat.
2.22. Rendszeres kapcsolatot tart a bizottság munkáját közvetlenül segítő jegyzővel.
2.23. Részt vesz a Képviselő-testület településfejlesztési és környezetvédelmi döntéseinek előkészítésében.
2.24. Elemzi a város kiaknázható gazdasági adottságait.
2.25. Véleményezi az önkormányzat rövid- és hosszú távú gazdasági programját.
2.26. Figyelemmel kíséri és ellenőrzi a lakosság igényeinek kielégítését, különös tekintettel az áruellátásra, a lakásépítésre, valamint a kommunális szolgáltatás és az egészséges környezet kialakítása területére.
2.27. Ellenőrzi az önkormányzat fejlesztési feladatainak végrehajtását.
2.28. Ellenőrzi az önkormányzati intézmények karbantartási, felújítási tevékenységét.
2.29. Részt vesz a környezetvédelmi feladatok ellátásában.
2.30. Együttműködik a Képviselő-testület állandó bizottságaival.
2.31. Koordinálja, segíti a városban működő környezetvédelemmel foglalkozó civil szervezeteket, csoportokat.
4. A Képviselő-testület által a Pénzügyi és Városfejlesztési Bizottságra átruházott hatáskörök:
4.1. a település közterületein cserjék, fák ültetése, fasorok létesítésének engedélyezése,
4.2. kereskedelmi üzletek egyedi nyitvatartási igényének véleményezése,
4.3. a vagyonnyilatkozatok nyilvántartásával, kezelésével, őrzésével és vizsgálatával kapcsolatos feladatok.
Forrás: SZMSZ 3. és 5. melléklete