Az önkormányzati fenntartású intézmények: a bölcsőde, óvoda, a családsegítő szolgálat és az idősek ellátása az eddigi, az adott intézményre vonatkozó sajátos szabályok szerint működnek tovább.
A városi konyha továbbra is teljes kapacitással működik. Az ételkiadás továbbra is maximális biztonság mellett történik.
A Polgármesteri Hivatalban 2020. november 11-től korlátozott ügyfélfogadást vezetünk be. Személyes ügyintézésre (iratok benyújtására vagy átvételére) kizárólag ügyfélfogadási napokon (H-Sze-P), az ügyfélszolgálaton lesz lehetőség. Ügyekkel kapcsolatos érdeklődés kizárólag telefonon és emailben lehetséges.
A városi piac – mint a helyi kereskedelem egyik fontos pillére – továbbra is működik, de mind az árusok, mind a vásárlók kötelesek maszkot viselni. Ennek a rendőrséggel és a polgárőrséggel közösen érvényt is fogunk szerezni.
A művelődési központ minden tervezett programját lemondtuk, az intézményben tartott csoportos foglalkozások szünetelnek, összhangban az országos tiltó szabályokkal.
Helyi sportegyesületeink - saját döntéseik alapján - továbbra is megtartják edzéseiket. Tornacsarnokunk és a műfüves kispálya november 11-től kizárólag az iskolai tornaórák és a sportegyesületi edzések megtartására vehető igénybe.
Háziorvosaink és védőnőink az eddig megszokott rend szerint végzik tovább munkájukat, minimalizálva a személyes kontaktusok számát.
A következő időszakban napról napra változhatnak mind az országos, mind a helyi előírások, szabályok, ezért kérjük, folyamatosan kövessék figyelemmel kommunikációs csatornáinkat: városi honlapunkat és Facebook-felületeinket, és kizárólag az itt megjelent tájékoztatásokat tekintsék hitelesnek a város részéről.
Talán még a tavaszinál is nehezebb időszak előtt állunk, ezért kérjük mindenki felelős együttműködését azért, hogy minél előbb túljussunk a járvány okozta nehézségeken.
Vigyázzunk egymásra Sülysápon is!
Horinka László polgármester
A szabályok részletesen:
1. Óvoda (Érvényes: 2020.11.16-tól)
Az óvoda vezetőjével folytatott megbeszélésünk alapján a sülysápi óvodákra a következő rendelkezések lesznek érvényesek november 16-tól (hétfőtől):
A koronavírus kapcsán meghozott szigorítások miatt, fenntartói és intézményvezetői döntés alapján a következő intézkedések, szabályok lépnek életbe november 16-án hétfőtől:
- az óvoda épületébe szülők nem léphetnek be, sem a reggeli érkezéskor, sem pedig az ebéd utáni illetve a délutáni hazabocsájtáskor. A gyermekeket érkezéskor az ajtóban át kell adni az óvoda dolgozójának, ekkor történik majd a testhőmérséklet mérése is a gyermekeknél
- ebéd után illetve a délutáni hazabocsájtáskor az udvaron kell várakoznia a szülőknek, ahová a gyermekeket kikísérjük, tehát az eddigiekkel ellentétben még esős időben sem tartózkodhat a szülő az óvoda épületében
- ha éppen akkor érkezik a szülő, amikor nincs óvodai dolgozó a bejárati ajtónál, akkor legyenek szívesek csöngetni
- az óvoda udvarán tartózkodó szülőknek, hozzátartozóknak is kötelező a maszk viselése.
2. Sportolási lehetőségek (sportpályák, tornacsarnok, szabadtéri kondipark használata)
A 484/2020 (XI.10.) Kormányrendeletben rögzített tilalmak és kivételek alapján Sülysápon 2020.11.11-től
- az egyéni sportok (futás, kocogás, kerékpározás stb.) gyakorlása megengedett a kijárási tilalom betartása mellett, tehát 5:00 és 20:00 között.
- a csapatsportok (foci, kézilabda, röplabda, stb.) csak versenyszerű sportolás esetén gyakorolhatók és zárt kapus lebonyolítással, tehát a nézők (szülők, barátok, stb.) kizárásával. A versenysport miatti edzésen, vagy versenyen való részvétel és a kapcsolódó utazás a kijárási tilalom betartása alól is mentesít, de csak a Sportegyesület írásos igazolása mellett.
- sportolás közben nem kell maszkot viselni sem zárt térben, sem szabadban.
3. A Polgármesteri Hivatal működése
A Sülysápi Polgármesteri Hivatalban 2020. november 11-től korlátozott ügyfélfogadást vezetünk be:
- Személyes ügyintézésre (iratok benyújtására vagy átvételére) kizárólag ügyfélfogadási napokon (H-Sze-P), az ügyfélszolgálaton lesz lehetőség.
- Ügyekkel kapcsolatos érdeklődés kizárólag telefonon és emailben lehetséges.
- A kizárólag személyes megjelenés útján intézhető ügyek (pl. egyes anyakönyvi ügyek) esetében kérjük, előzetesen telefonon egyeztessenek időpontot az ügyintézővel!
- A Polgármesteri Hivatalban a maszk viselése kötelező!
A 484/2020. (XI. 10.) Korm. rendelet értelmében:
Maszkot KELL viselni
- a piacon
- tömegközlekedési eszközön,
- az üzletekben, gyógyszertárakban,
- egészségügyi intézmény területén,
- a Polgármesteri Hivatalban és Járási Hivatal kirendeltségén,
- minden olyan helyiségben, amelyben tömegközlekedési eszközre várakoznak,
- a vendéglátó üzletekben.
NEM kell maszkot viselni
- közterületen (beleértve a játszótereket is)
(A közterületi maszkviselési kötelezettséggel kapcsolatos szabály csak a 10 ezer fő lakosságszám feletti településeket érinti!)
- sportolás közben
• Maszk viselését kérjük az épületbe történő belépéskor a szülők/hozzátartozók részéről.
• A védőtávolság betartása az épületbe történő belépéskor a szülők/hozzátartozók részéről.
• Érintésmentes kézfertőtlenítést biztosítunk és kérjük a használatát az épületbe történő belépéskor a szülők/hozzátartozók részéről
• Érintésmentes testhőmérést végzünk a bölcsődei személyzet és a gondozott gyermekek részére.
• Láfertőtlenítő szőnyeg (2020.11.16-tól) használatát kérjük mindenki részéről (kísérő, gyerek, dolgozó), aki az épületbe érkezik.
• Minden kísérő, minden reggel írásban nyilatkozatot tesz a gyermek egészségügyi állapotáról.
• A gyermeket csak 1 felnőtt kísérheti be/veheti át, ő pedig csak a testhőmérséklet mérőpontig jöhet be az épületbe.
• Rövidesen elkészül egy-egy kapu az udvarok felé, így hamarosan a csoportszobákba tudják beadni a gyerekeket a saját kisgyermeknevelőnek, az épületbe történő belépés nélkül. Ennek elkészültéről a bölcsődében tájékoztatást kapnak az érintettek.
• Online kapcsolattartási formát kérünk minden szülő részéről.
• A bölcsődei iratokat (jelentkezési lap, hozzá tartozó dokumentumok, orvosi igazolások...stb.) is elektronikus formában kérjük elküldeni, vagy kísérő levéllel a postaládába lehet bedobni.