Ebösszeírás - határidő: szeptember 30.

Tisztelt Ebtartók, Ebtulajdonosok! Az állatok védelméről és kíméletéről szóló 1998. évi XXVIII. törvény 42/B. § (1) bekezdésének rendelkezése alapján az eb tartási helye szerint illetékes önkormányzat ebrendészeti feladatainak elvégzése érdekében, illetve a veszettség elleni oltás járványvédelmi vonatkozásaira való tekintettel három évente legalább egy alkalommal ebösszeírást végez. 



A települési önkormányzat az ebösszeírás alapján az ebtartók által szolgáltatott adatokról helyi elektronikus nyilvántartást köteles vezetni, az állat tulajdonosa, tartója és más személyek jogainak, személyes biztonságának és tulajdonának védelme, valamint ebrendészeti és állatvédelmi feladatainak hatékony ellátása céljából. Az eb tulajdonosa és tartója az ebösszeíráskor köteles a törvényben előírt adatokat a települési önkormányzat rendelkezésére bocsátani.

Mindezek alapján felhívjuk a Sülysáp területén tartott, négy hónaposnál idősebb ebek tulajdonosait/tartóit, hogy az erre rendszeresített „Ebösszeíró adatlapot” minden általuk tartott ebről külön, teljeskörűen kitölteni, és legkésőbb 2019. szeptember 30-ig a Sülysápi Polgármesteri Hivatalhoz eljuttatni szíveskedjenek az alábbi módok valamelyikén:

nyomtatott aláírt formában a Sülysápi Polgármesteri Hivatal 2241 Sülysáp, Szent István tér 1. szám alatti címre eljuttatva (Ebösszeíró adatlap letöltése)
vagy
elektronikus úton az E-Önkormányzati Portálon keresztül.

 

Felhívjuk a Tisztelt Ebtartók figyelmét arra, hogy

miután teljeskörű összeírásról van szó, a korábbi bejelentés nem mentesít jelen adatszolgáltatási kötelezettség teljesítése alól; minden ebtartó köteles (ismételten) bejelenteni minden jelenleg általa tartott ebet a határidőig,

- az adatszolgáltatási kötelezettség elmulasztása állatvédelmi bírságot von maga után. A bírság az állatvédelmi bírságról szóló 244/1998. (XII. 31.) Korm. rendeletben foglaltak alapján 15.000 Ft-tól 150.000 Ft-ig terjedhet, és ismételten is kiszabható.

 

Az adatszolgáltatással kapcsolatosan a 29/635-426 vagy a 29/635-421 telefonszámon kérhető további tájékoztatás, hivatali időben. Az adatszolgáltatási kötelezettség teljesítését és a benyújtott adatlapok valóságtartalmát a Polgármesteri Hivatal ellenőrzi.

 

Együttműködésüket köszönjük!