Távozik a Szent István Általános Iskola vezetője

Távozik Kecser György igazgató a Szent István Iskola éléről, aki 1992 óta vezette az intézményt. Öt éves kinevezésének lejártával az Oktatási Államtitkárság nem nevezte ki újabb öt évre az iskola vezetésére, a Klebelsberg Központ által felkínált egy éves megbízást pedig az intézményvezető nem fogadta el, így az újabb pályázat kiírásáig helyettese, Hegedűs József veszi át az intézmény vezetését.



Mint köztudott, az intézményvezetői munkakört öt évente meg kell pályáznia a hivatalban lévő vezetőnek is. Az idén tavasszal kiírt pályázatra egyedül az évek óta hivatalban lévő intézményvezető pályázott. Az elbírálási folyamatban több szervezet is véleményezte a pályázatot: a különböző munkaközösségek, szervezetek közül az önkormányzat részéről érkezett elutasító vélemény a pályázóval kapcsolatban.

A véleményeket figyelembe véve az illetékes Oktatási Államtitkár úgy döntött, hogy nem nevezi ki újabb öt évre a korábbi vezetőt. A KK és a Ceglédi Tankerület úgy látta jónak, ha egy éves megbízással (az új pályázatig) Kecser György vezeti tovább a Szent István Általános Iskolát, ám ő ezt a lehetőséget elutasította, egyben kérte áthelyezését egy másik iskolába.

A Ceglédi Tankerületi Központ tudomásul vette a döntést, így az iskola – SZMSZ-ben is meghatározott – intézményvezető-helyettesére, Hegedűs Józsefre bízta az intézmény vezetését az átmeneti időre, aki elfogadta a felkérést, így szeptemberben rendben megkezdődhet a munka az iskolában.

A képviselő-testület határozatában három pontban foglalta össze, miért nem javasolja kinevezni a pályázót:

1. Véleményük szerint a pályázó – jelenlegi intézményvezetőként – az autokratikus vezetői stílus megtestesítője, nem csak az iskolai-szakmai munkát illetően, hanem az intézményvezető közvetlen hatáskörén kívül eső területeken is, amit az önkormányzathoz informálisan eljutó számos nevelői és szülői panasz is alátámaszt.

2. Az elmúlt években – álláspontjuk szerint a pályázó téves helyzetértékelésének, rugalmatlanságának és rossz kommunikációs stílusának köszönhetően – egyre inkább romlott a kapcsolata, így az általa vezetett intézmény együttműködése is, mind a városvezetéssel, mind pedig a helyi intézményekkel, intézményvezetőkkel, ami nem szolgálja az ott tanuló gyermekek érdekeit, sőt kártékony hatással van a település egységére.

3. Tapasztalataik szerint a pályázó számos kérdésben (pl. dohányzás, mégpedig rendszeresen az igazgatói irodában, valamint a kommunikáció és együttműködés) nem mutat megfelelő példát az iskolai közösség számára.

Egy hosszabb időt hivatalban töltő vezető távozása után gyakran indulatok szabadulhatnak el, felbolydulhat az addig nyugodtnak hitt légkör, ám reményeink szerint rövid időn belül minden visszaáll a normál kerékvágásba, akár egy új lendületet adva az intézménynek, ahogy az történt például a Móra Ferenc Általános Iskolában is két éve.

Katus Norbert